Time flies, mate! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Iris Heijden - WaarBenJij.nu Time flies, mate! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Iris Heijden - WaarBenJij.nu

Time flies, mate!

Door: Iris van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Oktober 2015 | Australië, Bondi

Hi mates, howayall doing? Mijn laatste verslagje is alweer meer dan een maand geleden.. Het gaat zo snel! Als ik ook terug moet gaan kijken wat ik allemaal heb gedaan moet ik ook heel goed gaan nadenken haha.

Het weekend na Defqon.1 hebben we een relaxt weekendje gehouden. Beetje gepoetst rond het huis etc, je kent het wel. :) Het weekend van 3/4/5 oktober (ja, ja 3 dagen, het was een of andere feestdag), hebben we een druk maar superleuk weekend gehad. Zaterdags zijn we met een man of 20 naar het Royal National Park geweest, dit ligt ten zuiden van Sydney en is ongeveer 2 uur met de trein. Het was heel mooi daar, maar wij hadden een beetje de verkeerde dag uitgekozen omdat het een soort 'duinenpark' is. Die dag werd het 35 graden en wij gingen 5 uur lopen, dus dat was wel even afzien. Ook moesten we goed in de gaten houden dat we de laatste ferry om 16:45 terug moesten hebben. Gelukkig was het allemaal gelukt en waren we mooi weer 'optijd' thuis. 'S avonds zou ik eigenlijk niks meer gaan doen, maar ben ik spontaan naar een huisfeest van mijn oude huis gegaan en dat was echt fantastisch haha, nooit zo iets meegemaakt. Zoals in die echt slechte Amerikaanse tienerfilms? Ja zo zag dit feest er uit. Ge-ni-aal haha!

Die zondag vroeg op, en ben ik met Lieke naar Featherdale Wildlife Park gegaan. Dat is een kleine (kinder...)dierentuin (jawohl haha) met veeeeel kangaroos en koalas. We waren dan ook weer helemaal kind toen we die kangaroos en koalas mochten aaien haha! Was echt superleuk, want die had ik na 2 maanden Australië nog niet gezien en daar kom je ook wel een beetje voor. Natuurlijk heeft die koala waarmee we op de foto moesten de hele dag z'n ogen open, tot het moment dat wij mogen :p. Achja, we hebben er in ieder geval een gezien en geaaid! Toen we terug kwamen zijn we 's avonds ook nog even uit geweest naar de Side Bar. Het was immers toch een lang weekend met een feestdag de volgende dag. Maandags zijn we dan ook naar het strand geweest en hadden we vooral gerelaxt.

Met stage werd het ook steeds drukker, want het evenement kwam eraan. Het duurde nog 2 weken voordat het begon, en de catering viel tegen dus die moesten we nog een nieuwe zoeken. Ook moest het run sheet nog gemaakt worden, en alle promoties met de merken bevestigd worden door het hoofdkantoor. Druk druk, maar wel heel leuk om te doen! Ik had het soms ook best rustig op stage, dus daarom was ik blij dat het wat drukker werd. Want als je naar het plafond moet gaan zitten staren, dan duurt een dag ook lang.

Die week zijn we op vrijdag naar het 'Star' Casino hier in Sydney geweest met de meiden van het huis. Dat was ook gezellig! De volgende dag ben ik 's ochtends naar BackpackersWorld geweest om een beetje informatie over het reizen op te vragen, en in de middag ben ik samen met Sabine (Duits meisje van mijn oude huis) naar het strand geweest, was ook leuk om weer even bij te kletsen! Zondags ben ik spontaan met 6 andere huisgenootjes naar de Blue Mountains gegaan. Nou wat was dat prachtig, dat had ik echt onderschat. Dat is denk ik echt een van de mooiste dingen die ik tot nu toe gezien heb! We hebben daar een hike van 5 uurtjes gedaan, en dat was echt de moeite waard. Het was 's ochtends even zwaar om uit bed te komen, maar achteraf heel blij dat ik dat gedaan had! Het is een uitgestrekt berggebied en je hoort echt overal vogels om je heen, en het uitzicht is overal prachtig. Echt een dikke aanrader. De volgende dag had ik dan ook spierpijn van 'the giant stairway'! 902 trappen steil omhoog lopen, dat was nog 'n heule klim, maar wel heel gaaf om te doen.

Afgelopen weekend is Sabine (klasgenootje) een weekend in Sydney geweest. We zijn 's avonds naar the Opera Bar geweest, een bar onder het Opera House. De volgende dag zijn we eerst naar Watson Bay geweest, waar je een super uitzicht op de stad hebt. Daarna gingen we naar het strand, want daar was het toen weer voor! Het is echt zo fantastisch dat de zomer hier in aantocht is! Het weer is dan ook bijna niet meer onder de 24 graden, geweldig. We waren naar Bondi geweest, het strand vlakbij mijn huis. Daar hadden we ook lekker geluncht en het beste ijsje ooit gegeten, Ben & Jerry's! Dikke aanraderrr! De volgende dag gingen we naar een open dag van het Opera House, wat wel leuk was om een keer van binnen gezien te hebben. Daarna zijn we nog even naar Darling Harbour en de stad geweest, en toen zat het weekend er al weer op.

Afgelopen week was het best druk op stage. De CM manager (customer marketing/voor de 50+ Nederlanders onder ons klanten marketing) had ontslag genomen en nu heb ik een aantal van haar taken overgenomen. Daarbij kwam ook, dat ik mijn Plan van Aanpak voor mijn onderzoek voor school in moest leveren, en dat het evenement er donderdags aankwam. Het evenement donderdag was echt een groot succes geweest! Mensen waren heel enthousiast en op het werk gingen mensen me echt feliciteren, omdat het zo goed was gegaan. Echt heel leuk om zo eer van je werk te hebben! Het thema van het event was 'Old-Hollywood', en alles was in die stijl. Er was een jazzband en zelfs Marilyn Monroe van Madame Tussauds was gefixt! Echt heel gaaf. 's Ochtends was er een Chinese kapper en ik moest ook. Ik een eenvoudig knotje uitgezocht (het moest Old-Hollywood zijn), gaan ze eerst heel mijn haar krullen. Ik al proberen duidelijk maken dat bij mijn haar binnen 15 minuten eruit is, maar ze bleven stug doorgaan. Ik was bang dat ik er als een poedel uit zou komen, maar uiteindelijk was het allemaal goed gekomen, ze hadden het echt mooi gedaan! Toen het event zo goed was gegaan kon m'n dag dan ook niet meer stuk. Na het event zijn we nog door onze baas uiteten genomen, als kers op de taart.

Dit weekend is niet zo bijzonder, zaterdag (vandaag) heb ik vooral poetsdag gehad. Morgen ga ik met Laura naar Parsley Beach, ik ben benieuwd. Aankomende woensdag vlieg ik naar Jaimy in Melbourne, waar ik ook echt wel zin in heb! Heel benieuwd of de stad veel verschilt van Sydney. Heb in iedergeval al gezien dat het goed weer wordt, dus dat komt wel goed!

Hoe is het met iedereen in Nederland? De handschoenen ondertussen al aan? Ik hoorde dat er zelfs al wat sneeuw was gevallen! Ik ben bijna op de helft van mijn tijd hier, en de tijd vliegt. Nog een paar keer met je ogen knipperen, en ik ben weer thuis!

Tot horens allemaal!!

Liefs Iris

• 24 Oktober 2015 - 08:32

Mariken:

Weer leuk om te lezen Iris! Geniet ervan

• 24 Oktober 2015 - 16:44

Margriet Van Lierop:

Ha Iris,

Nog net op tijd je berichtje gelezen....we vertrekken morgen naar Java...zin in!!!!

Fijn om je laatste nieuwtjes weer te lezen.
    En super dat het evenement zo geslaagd was.Chapeau!!
    Je kapsel ziet er ook erg mooi uit! Gaaf hoor....laat jullie mam thuis maar oefenen...het voorbeeld ligt nu vast op foto's! Haha!!
    Geniet van alles wat er op je pas komt....!

Groetjes,
    Margriet

• 24 Oktober 2015 - 22:30

Anke:

Hoi Iris.
    Wat een leuk verslag, wat je nu meemaakt is allemaal wel heel bijzonder. En dan nog lekker weer ook. Fijn dat je stage opdracht goed ging, lijkt me best spannend. Nog veel plezier daar aan de andere kant van de wereld. Groetjes van ons uit het verre Boxtel.