The final countdown - Reisverslag uit Bondi, Australië van Iris Heijden - WaarBenJij.nu The final countdown - Reisverslag uit Bondi, Australië van Iris Heijden - WaarBenJij.nu

The final countdown

Door: Iris van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 December 2015 | Australië, Bondi

Hoi allemaal,

Wauw... wat raar. Daar zit ik dan, 21 december 2015, op een bank in Westfield, Bondi Junction. Wat is het snel gegaan. Stage zit erop, over 4 dagen begint mijn backpackers adventure. Als ik nu terugkijk, dan snap ik niet waar de tijd gebleven is. En wil ik nog lang niet naar huis.

Het weekend van 5 december hebben we sinterklaas surprise met het huis gevierd. We zijn met zijn allen naar Maroubra Beach gegaan en hebben daar een gezellige avond met het hele huis gehad. Het was ook meteen de laatste avond met zijn allen, want na dat weekend is het huis langzaam gaan leeglopen. 6 december zijn Lieke, Jetske, Jill en ik met zijn alle gaan ontbijten bij Harry's en hebben we 's middags op het strand gelegen. 'S avonds had ik een soort van Christmas walk door Sydney met mijn oude huis. Dit had een jongen van het huis georganiseerd en was echt heel gezellig geweest; we zijn langs allerlei versieringen/kerstbomen etc. in Sydney gelopen, en hadden elke keer een challenge die we met ons groepje moesten doen. Daarna zijn we geëindigd bij een Winery waar ik ook al afscheid nam van een paar mensen die ik niet meer zou zien.

Het weekend erop ben ik, jawel naar NIEUW-ZEELAND geweest! Het was kort maar krachtig, maar zeker de moeite waard!! Ik zou mijn vlucht vrijdag om 9:00 's ochtends hebben, maar ik kreeg om 5:00 te horen dat deze gecanceld was... na een hoop geregel had ik als optie om met een vlucht rond 11:30 naar de Goldcoast te vliegen (zeg maar afstand Nederland-Zuid-Frankrijk), om daar drie uur te wachten en door te gaan naar Auckland. Niks aan te doen, dus dat moest dan maar. Toen ik 's avonds om 21:00 eindelijk in Auckland aankwam was ik blij dat ik er was, en wilde ik de bus gaan zoeken.

Je moet hier in Australië en Nieuw-Zeeland aangeven dat je geen verse producten (groente, fruit) en illegale dingen mee het land meeneemt. Bij mijn weten had ik ook niks bij... Dus ik bij de douane met volle overtuiging verteld dat ik niks bij had, bleek er een appel in mijn tas te zitten. Die had ik er 's ochtends om 06:00 ingedaan omdat ik toch nog de hele dag moest reizen maar was ik helemaal vergeten... 'Tja, sorry foutje, gooi maar weg.' 'Zo makkelijk kom je er niet van af meissie.' Ik kon mee naar zo'n hokje om daar even te gaan uitleggen waarom ik dat ding bijhad etc. Om een lang verhaal kort te maken; ik kreeg een boete van NZ$400. GELUKKIG heb ik na een uur praten niks hoeven te betalen, maar heb ik een officiële waarschuwing gehad; de volgende keer dat ik iets meeneem kan ik de bak in of NZ$5000 betalen. Dat doe ik dus ook nooit meer!

Zaterdag ben ik naar Hobbiton geweest, dat is 'The Shire', bij mensen wel bekend als 'The Lord of The Rings' set. Dat was echt supergaaf om te zien! We hebben daar een tour gehad van 2 uur en zijn daarna doorgegaan naar de Hunua Falls. Het was wel gaaf om een stukje binnenland van Nieuw-Zeeland te zien en niet alleen stad. Zondag zijn we naar Auckland gegaan en hebben we daar een beetje rondgelopen. We zijn naar Mount Eden geweest waar we over heel de stad konden kijken en zijn nog naar strandjes aan de North Shore geweest. Maandag vloog ik weer terug. Het was heel kort maar ik ben blij dat ik dat toch mee heb gepakt; ik heb dan toch 'n stempel haha.

Afgelopen week was mijn laatste stage week. Dinsdag en woensdag waren rustige dagen en donderdag had ik mijn laatste apprentice training en 's avonds de Christmas party met collega's. Het was heel gezellig; we hadden dinner bij the Establishment en daarna nog een feestje. Vrijdag was mijn echte laatste dag en dat was wel heel raar. Je hebt toch een band opgebouwd met die mensen in dat half jaar dat je er bent geweest en nu zie je ze nooit meer terug. Vrijdagmiddag was er een afscheidslunch voor mij en daarna had ik van allerlei collega's nog kleine cadeautjes gekregen, superlief! Ik ga ze ook echt missen. Dinsdag ga ik nog even terug omdat we dan Secret Santa op het werk hebben, daarna is het echt gedaan.

Dit weekend hebben we 10 mensen in het huis gedag gezegd en ik zelf heb ook nog maar 4 daagjes te gaan. Ik ga het heel erg missen hier, maar nu iedereen langzaam vertrekt en de gezelligheid een beetje weggaat heb ik ook wel heel veel zin om aan mijn reis te beginnen en daarna iedereen in Nederland weer te zien. Over 38 dagen ben ik weer thuis, en ik ga nog zoveel zien! Dit is waarschijnlijk mijn laatste verslagje voordat ik weer thuis ben, dus groetjes en tot de volgende!

Liefs Iris

  • 21 December 2015 - 13:51

    Ella Op 't Hoog:

    Nou, dan wens ik jou nog hele fijne kerstdagen en jaarwisseling toe. En een leuke backpack adventure.!!!! Geniet er nog van.!!

  • 21 December 2015 - 19:17

    Margriet Van Lierop:

    Ha Iris,

    WoW....wat vliegt de tijd!.....hier ook hoor!!!!
    Leuk om je verhaaltjes te lezen.....en de supermooie foto's te bewonderen. Gaaf hoor!!!
    Wens je hele fijne Kerstdagen.....en een spetterend begin van 2016!

  • 21 December 2015 - 19:21

    Margriet Van Lierop:

    Mijn verhaaltje niet helemaal geplaatst!!
    Geniet van het backpacken.....maar dat gaat vast lukken.
    Tot over een maandje!
    Groetjes,
    Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi, leuk dat je mee wilt kijken met mijn reis door Australië! Ik ga een half jaar stage lopen in Sydney en daarna nog een maandje reizen en hoop jullie door middel van deze weg op de hoogte te houden. Doe ze de groetjes thuis! Liefs, Iris

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 1185
Totaal aantal bezoekers 6748

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 28 Januari 2016

Australië

Landen bezocht: